SOFTCOVER
150,-
VEIL PRIS

REKLAMEJÆVLER

Arne Hjeltnes har sagt om boken: ”Dette er den galskapen frå reklamebransjen som du berre har høyrt om. Johan Gulbranson utleverer seg sjølv og andre. Og du ler så tårene sprett.” Dette er den usminkede historien om Norges MADMEN.

 

Etter å ha fått sparken som yrkesmilitær fikk Johan Gulbranson jobb i reklamebransjen. Dette var starten på en fargerik karriere som blant annet har ført til 19 løver fra Reklamefilmfestivalen i Cannes og utallige andre reklamepriser.

Den norske reklamerevolusjonen så dagens lys på 1970- og 80-tallet. Reklamemannen og filmregissøren, Johan Gulbranson forteller nå alt fra den gangen da alkiser og andre tvilsomme individer kunne komme rett inn fra gata og tjene mer enn statsministeren. Det var en bransje med meget lav status, og en eller annen skal ha sagt: ”Ikke fortell mora mi at jeg jobber med reklame. Hun tror jeg gjør det stort i pornobransjen.
”Reklamejævler” er den usminkede historien om Norges MADMEN.

Johan Gulbrandsen

Etter å ha fått sparken som yrkesmilitær fikk Johan Gulbranson jobb i reklamebransjen i 1971. I dag er han en av Europas mestvinnende reklamefilmregissører med blant annet 19 løver fra Cannes og Grand Prix i New York Film Festival. Han har gitt navn til ”Gullbransonprisen” som er norsk reklamefilmbransjes egen fagprisutdeling.
Johan Gulbranson er født av norske foreldre i Gøteborg i 1946 og har bodd i Oslo siden 1964.

 

HER KAN DU KJØPE BOKEN:

ark.no - bookis.nohaugenbok.no - tanum.no